تسهیلات ۴۱ درصد از متقاضیان دامدار کارت در خراسان شمالی پرداخت شد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام مهم ترین خبر ها

سرپرست شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۱ هزار و ۶۸۸ فقره پرونده برای دریافت تسهیلات دامدار کارت به بانک‌های کشاورزی این استان معرفی شد که تنها ۴۱ درصد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

سیدمحمود سیدالحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نیمه نخست سالجاری ۱۱ هزار و ۶۸۸ فقره پرونده برای دریافت ۶ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت به بانک‌های کشاورزی این استان معرفی شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد؛ چهار هزار و ۸۹۱ فقره پرونده تسهیلاتی به مبلغ ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبار مردمی سازمان یارانه ها دریافت و سه هزار و ۶۵۴ فقره به مبلغ یکهزار و ۴۰۸ میلیارد ریال نیز عودت داده شد.

سرپرست شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: متقاضیان این پرونده ها برای دریافت تسهیلات به شعب بانک در استان مراجعه نکرده اند و یا منصرف شده اند.

وی عنوان کرد: ۲ هزار و ۹۶۱ فقره به مبلغ یکهزار و ۷۳۶ میلیارد ریال نیز در دست بررسی است.

سیدالحسینی افزود: حجم پرونده های ارسالی دامدار کارت به ۲۳ شعبه بانک کشاورزی این استان بسیار زیاد بود و بانک ها ۲ شیفت کاری به این موضوع رسیدگی می کنند.

وی گفت: تعداد مراجعه کنندگان دامدار کارت بیش از توان شعب است اما با این وجود ۴۱ درصد معرفی شدگان وام های خود را دریافت کرده اند و مابقی نیز در دست بررسی هستند که به زودی تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

سرپرست شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص افزایش تسهیلات نهاده های دامی از ۱۹۵ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان نیز تصریح کرد: این موضوع در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان مطرح شد اما برای اجرایی شدن آن هیچ ابلاغیه ای دریافت نشده است.

وی ادامه داد: سه ماه چک برگشتی و بدهی غیر جاری از سوی متقاضیان تسهیلات دامدار کارت لحاظ نمی شد تا این قشر تولید کننده به راحتی تسهیلات را دریافت و برای خرید نهاده های دامی مشکلی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، “دامدار کارت” جدید با سقف اعتباری ۲ میلیارد ریال و نرخ سود ۱۰ درصد در حمایت از تامین نهاده‌های دامی صادر شده است.

اولویت اول بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۱ حمایت از تامین نهاده‌های کشاورزی در قالب دامدار کارت و سامانه بازارگاه است و افزایش سقف اعتباری دامدار کارت از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، کاهش نرخ سود این تسهیلات از ۱۱ به ۱۰ درصد، تسهیل شرایط اعتبارسنجی و اخذ تضامین و بسیج تمام شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور برای صدور دامدار کارت و پرداخت تسهیلات خرید نهاده‌های دامی، از جمله اقداماتی است که بانک کشاورزی برای رونق واحدهای تولیدی در دستور کار قرار داده است.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک شامل یک میلیون و ۷۲۳ هزار راس گوسفند، حدود ۳۱۳ هزار راس بز و ۸۱ هزار و ۸۸۰ راس گاو و گوساله، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر و در مجموع ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

سالانه در استان در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن ماهی از ۹۲ مزرع گرمابی و ۹۷ مزرعه سردابی تولید می شود.

 ۴۴ درصد جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *