تزریق بیش از چهار میلیون دز واکسن از ابتدای سال جاری در اردبیل

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری چهار میلیون و ۴۰۰ دز واکسن علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان اردبیل تزریق شده است.

رزمایش ۲ روزه و جهادی سازمان دامپزشکی کشور روز چهارشنبه با تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی و مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و گروه‌های مردمی به منظور واکسیناسیون، سم‌پاشی اماکن نگهداری دام و طیور و آموزش‌های مرتبط دامداران در استان اردبیل آغاز شد.

بهلول تکلوی در مراسم آغاز بکار رزمایش 2 روزه جهاد در استان اردبیل اظهار کرد: این رزمایش 2 روزه با مشارکت گروه های جهادی و مردم و دستگاه های مرتبط استانی در راستای واکسیناسیون و سم پاشی اماکن نگهداری دام و آموزش های لازم برای دامداران استان  در مناطق کم برخوردار اردبیل شروع به کار کرد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل این رزمایش در شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، خلخال، کوثر و مشکین شهر انجام خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: از ابتدای سال جاری در سطح استان اردبیل محل نگهداری بیش از 105 میلیون قطعه طیور سم پاشی و بیش از چهار میلیون دز واکسن علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام تزریق شده است.

تکلوی با قدردانی از همکاران دامپزشکی استان که با اقدامات جهادی خود به دنبال خدمات رسانی به مردم هستند، یاد آور شد: ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که همکاران ما درمبارزه با آنها اغلب مبتلا می شوند ولی اجازه انتشار آن را به جامعه انسانی نمی دهند که جای تقدیر ازین زحمتکشان زنجیره غذایی کشور می رود.

در ادامه همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به افزایش 50 درصد تولید گندم در استان اردبیل اظهار کرد: امسال در سطح وسیعی از مزارع شمال استان مبارزه با ملخ داشتیم به طوری که اگر این اقدامات نبود، نمی توانستیم شاهد افزایش تولید گندم و موارد دیگر در استان باشیم.

نادر تقی زاده دو مجموعه حفظ نباتات و دامپزشکی را سربازان و حافظان امنیت غذایی کشور دانست و گفت: انتظار می روند نیروهایی که در این دو حوزه در حال تلاش هستند توجه ویژه ای به آنها در بحث حقوق و مزایا شد.

ساخت یک هزار واحد مسکن ملی توسط بسیج سازندگی اردبیل

در ادامه سرهنگ پاسدار نوظهور از ساماندهی ۳۵ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی استان اردبیل خبرداد و گفت: این گروه ها فعالیت خود را با آغاز این رزمایش در شهرستانهای استان شروع خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: این گروه‌ها از هفته قبل نیز ۹ هزار دز واکسن علیه بیماری‌های دام و طیور استفاده کرده اند.

وی به ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکن مددجویان در استان اشاره کرد وگفت: ساخت یک هزار واحد از مسکن ملی نیز به سازمان بسیج سازندگی سپاه استان واگذار شده است.

به گفته نوظهور هنچنین نصب سه هزار دستگاه نیروگاه خورشیدی خانگی را در دستور کار داریم به طوی که در سال 1400  و در ۲۳۳ مورد آن نصب شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سطح استان اردبیل آبرسانی به ۴۵۳ روستا توسط بسیج سازندگی سپاه در دست اقدام است، اضافه کرد: با تلاش این گروه ها آب ۷۸ روستا در هفته بسیج به بهره برداری خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *