ایمنی ۳۵ هزار قطعه طیور بومی در برابر بیماری نیوکاسل

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور خبر های عمومی مهم ترین خبر ها

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری مهلک نیوکاسل در مناطق شهری و روستایی این شهرستان واکسینه شدند.

رضا محمودی زاوه، امروز سه شنبه ۱۲مهر به رسانه‌های گروهی گفت: در راستای ارتقا سطح ایمنی طیور بومی شهرستان و به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های ویروسی کمربند ایمنی در برابر بیماری مهلک نیوکاسل بسته شد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: واکسیناسیون طیور بومی با هدف افزایش سطح ایمنی  علیه بیماری نیوکاسل و کاهش احتمال ابتلا در پرندگان روستایی و بالتبع کاهش میزان انتقال آن به طیور صنعتی در مناطق شهری و روستایی به خصوص مناطق با تراکم واحد صنعتی صورت می گیرد که به همین منظور کارشناسان واحد طیور شبکه از ابتدای سال جاری تا کنون موفق به واکسیناسیون ۳۵ هزار قطعه طیور بومی در مناطق هدف شده‌اند.

محمودی با بیان اینکه نیوکاسل یک بیماری حاد در پرندگان است که تنها راه مقابله با آن، کنترل و پیشگیری از طریق واکسیناسیون و رعایت دقیق اصول امنیت زیستی در محل‌های پرورش است، یادآور شد: تنگی نفس، سرفه، بی اشتهایی، افتادن بال‌ها و فلجی، به دور خود چرخیدن، لرزش، تورم چشم و گلو، اسهال آبکی و سبز، و ناهنجاری و کاهش تخم گذاری از جمله مهم‌ترین علائم این بیماری ویروس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *