افزایش ۴۰ درصدی خدمات در حوزه دامپزشکی/ آغاز صادرات محصولات طیور به عراق

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

رئیس قرارگاه جهادی سازمان دامپزشکی از افزایش ۴۰ درصدی خدمات دامپزشکی طی امسال و همچنین آغاز صادرات محصولات طیور به عراق خبر داد.

دکتر  خورشید وند در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تمام خدماتی که در سازمان دامپزشکی انجام می شود توسط سازمان GIS ثبت می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در سامانه دامپزشکی، گزاره ای تحت عنوان حرکت های جهادی ایجاد شده است، گفت: امسال ۴ میلیون خدمت در ۱۷ استان توسط گروه های جهادی دامپزشکی ارائه شده است.

وی افزود: خدمت های ارائه شده توسط این گروه های جهادی بررسی می شود تا رزمایش ها و فعالیت های انجام شده مقطعی نباشد.

 خورشیدوند با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با بیماری دامی و طیور اقدامات قابل توجهی انجام شده است، ادامه داد: بعد از گذشت ۶ سال، صادرات محصولات طیور به کشور عراق آغاز شده است. از سوی دیگر کشورهای سوریه، مالزی، سنگاپور و کویت نیز خواستار صادرات محصولات طیور و دامی به آن کشورها شده اند.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در تلاش است تا ۵ بیماری را در کشور با اقدامات مبارزه ای مخدومه اعلام کند، گفت: در تلاش هستیم بیماری های شاربن، تب برفکی، هاری، بروسلوز و PPR مخدومه اعلام شود.

رئیس قرارگاه جهادی سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه همه ساله واکسیناسیون توسط بخش خصوصی و دولتی انجام می شود اما با محدودیت نیرو مواجه هستیم، تصریح کرد: در همین راستا از ظرفیت دانشجویان سال بالایی دامپزشکی و اساتید برای امر مبارزه و درمان استفاده کرده ایم. تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از جهادگران بخش دامپزشکی در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات این افراد رایگان است، گفت: امتیازاتی برای این افراد قائل خواهیم شد که سازمان نظام دامپزشکی آن ها را مورد توجه قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *