استمرار تولید، نیازمند واقعی شدن قیمت مرغ است/ صنعت طیور مورد حمایت قرار گیرد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: استمرار تولید و امنیت غذایی نیازمند واقعی شدن قیمت مرغ زنده مطابق با اصلاح نظام عادلانه یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

«حبیب اسدالله نژاد» روز چهارشنبه در پی اعلام نرخ مصوب جدید ۶۳ هزار تومانی هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان، افزود: دولت به صورت شفاهی قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را درب واحدهای پرورشی ۴۴ هزار تومان و گوشت مرغ را برای مصرف کنندگان ۶۳ هزار تومان تعیین کرد که تعیین این مبلغ نیازمند بازنگری مجدد است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: در پی اصلاح نظام عادلانه یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار بود از مهرماه امسال قیمت مرغ زنده واقعی شود، اما قیمت جدید موجب ضرر تولیدکنندگان خواهد شد و در نتیجه می‌تواند ضربه جدی به صنعت طیور کشور باشد، زیرا این صنعت بیش از هر صنعت دیگری متاثر از افزایش قیمت نهاده‌ها با ارز نیمایی یا آزاد است.

اسدالله نژاد تعیین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۴ هزار تومان را با توجه به افزایش هزینه‌های تولید غیرمنطقی دانست و گفت: اکنون طبق آنالیزها و بررسی‌های کارشناسی، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۹ هزار تومان برای تولیدکنندگان تمام می‌شود که هر کیلوگرم گوشت مرغ می‌تواند با قیمت ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد، اما تعیین قیمت فعلی ضرر به صنعت و تولید است.

وی اضافه کرد: هنوز مصوبه جدید نرخ مرغ به اتحادیه مربوطه و واحدهای تولیدی به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور بیان کرد: در پی اصلاح نظام عادلانه یارانه‌ها و جراحی بزرگ اقتصادی کشور نیاز است که صنعت طیور کشور بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد، زیرا عدم توجه به این موضوع می‌تواند مشکلاتی در تولید در آینده نه چندان دور ایجاد کند و کشور را به یک کشور وابسته و واردکننده گوشت مرغ تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، امروز – چهارشنبه «محسن شیراوند» معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به دلیل افزایش هزینه‌های تولید مرغ و جهت استمرار تولید، قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان را ۶۳ هزار تومان اعلام کرد در حالی که پیش از این قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *