از ارزان شدن مرغ در قزوین تا قصابی‌های بی‌مشتری

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور خبر های عمومی

قیمت مرغ کشتار روز در بازار قزوین این هفته نیز طبق روال چند هفته گذشته کاهش یافت و به ۵۴ هزار تومان رسید، این در حالی است که قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار تومان است. در مقابل این روزها یکی از مغازه‌های خلوت در بازار قصابی‌ها هستند زیرا با عبور قیمت گوشت قرمز از مرز ۲۰۰ تومان دیگر تمایل چندانی برای خرید این کالا وجود ندارد.

گزارش بازار این هفته ایسنا به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار سنتی قزوین پرداخته و نوسانات قیمت این کالاها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

علیرغم اینکه قیمت هر کیلو مرغ کشتار روز در خرده‌فروشی‌ها توسط ستاد تنظیم بازار ۶۳ هزار تومان تصویب شده، اما اکنون قیمت هر کیلو مرغ در مغازه‌های قزوین ۵۴ هزار تومان است. همچنین قیمت هر کیلو ران مرغ نیز ۵۴ هزار تومان و هر کیلو سینه مرغ ۸۳ تا ۸۵ هزار تومان است. کف قیمت هر شانه تخم‌مرغ نیز ۸۴ هزار تومان است.

معاون امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی در هفته‌ای که گذشت اظهار کرد قیمت مرغ منجمد را به ۵۰ هزار تومان افزایش داده‌ایم تا تقاضا به سمت مرغ گرم هدایت شود. رویکرد ما تولیدات داخلی بود و بر همین مبنا هم مجوز صادرات توسط وزارت جهاد کشاورزی داده نشد یا مجوزهایی که داده شده بود، کنسل شد. طی روزهای آتی تصمیماتی در رابطه با خرید مرغ مازاد گرفته خواهد شد.

این روزها یکی از مغازه‌های خلوت در بازار قزوین قصابی‌ها هستند. با عبور قیمت گوشت قرمز از مرز ۲۰۰ تومان دیگر تمایل چندانی برای خرید این کالا وجود ندارد و اغلب مردم ترجیح می‌دهند به جای گوشت قرمز، مرغ خریداری کنند.

قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین به شرح زیر است: گوشت گوساله بی‌چربی ۲۵۰ هزار تومان، گوشت گوساله با چربی ۲۳۵ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۲۰۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی بی‌چربی ۲۳۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی با چربی ۲۱۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی مخلوط ۱۸۸ هزار تومان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *