اختصاص حداکثری اشتغالزایی گلستان به پرورش دام، طیور و آبزیان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها نمایشگاه ها و همایش ها

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان گلستان گفت: میزان قابل توجهی از سهم اشتغالزایی استان گلستان به دامپروری و پرورش طیور و آبزیان اختصاص یافته است.

علی کاووسی در گفت و گو با ایسنا در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، شیلات و آبزیان، نهمین نمایشگاه بذر، کود سم و نهاده‌های کشاورزی و پنجمین نمایشگاه گلخانه، ادوات باغبانی، ماشین‌ها و صنایع وابسته که به شکل همزمان از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: به بهانه برپایی این نمایشگاه، بار دیگر استان گلستان شاهد حضور بزرگان و نامداران صنعت دام و طیور کشور است.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان گلستان با بیان اینکه «گلستان» از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های مهم دامپروری، پرورش طیور و آبزیان در سطح کشور مطرح است، ادامه داد: از نظر سرمایه گذاری های صورت گرفته نیز صنعت دام و طیور بالاترین گردش مالی را در بین صنایع استان دارد.

وی با بیان اینکه میزان قابل توجهی از سهم اشتغالزایی استان گلستان نیز به دامپروری، پرورش طیور و آبزیان اختصاص یافته است، افزود: اینگونه نمایشگاه‌ها ارتباط نزدیک و محکمی با تأمین منابع غذایی مردم و شهروندان دارد.

کاووسی با اشاره به اینکه دامپزشکی گلستان با نگاه کارشناسانه و حاکمیتی خود همواره به دنبال بالا بردن سطح کیفی محصولات و خدمات این صنایع است، تصریح کرد: دامپزشکی با تدوین استانداردهای فنی لازم، راهکارهای ارائه شده این امر را محقق می کند.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه تأمین سلامت و امنیت مواد غذایی به خصوص در حوزه دامی از وظایف حاکمیتی دامپزشکی است، گفت: صنعت‌گران باید در این زمینه تمهیدات لازم را بیاندیشند تا علاوه بر تأمین بهداشت و سلامت جامعه، دغدغه‌های بهداشتی مصرف کنندگان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه باید فعالان و صنعت گران این عرصه با استفاده از توان علمی و فنی خود، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، بخشی از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند، اضافه کرد: اگر این هدف محقق شود، فعالان این عرصه سهم قابل توجهی را در سود ناخالص ملی و کاهش وابستگی ها به خارج از کشور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *