۳۶ هزار و ۳۲۱ تن گوشت در کشتارگاه‌های استان مرکزی تولید شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

سرپرست معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۳۶ هزار و ۳۲۱ تن گوشت سفید و قرمز امسال در کشتارگاه‌های دام و طیور این استان تولید شد.

دکترسیروس سلمان نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۶۸ هزار و ۷۴۵ راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار شد و در این کشتارگاه‌ها هفت هزار و ۲۳۵ تن گوشت قرمز استحصال شده‌ است.

وی ادامه داد: ۶۰۹ راس دام در این مدت در کشتارگاه‌های استان مرکزی به دلیل لاغری مفرط و بیماری با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

سرپرست معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۳ میلیون و ۶۷۸ هزار قطعه طیور نیز در این مدت در کشتارگاه‌های طیور این استان کشتار و ۲۹ هزار و ۸۶ تن گوشت سفید در این واحدها استحصال شد.

سلمان نژاد گفت: ۱۹۴ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان مرکزی در بازرسی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان از این واحدها به دلیل بیماری از چرخه مصرف خارج شدند.

وی از ۵۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازرسی از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خبرداد و افزود: ۸۱۷ مورد نمونه برداری در این بازدیدها از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان انجام و ۱۳۵ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

سرپرست معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶۹ تن فرآورده خام دامی در این بازدیدها ضبط و با دستور مقام قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *