۲۴ هزار تن تخم مرغ در استان مرکزی تولید شد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۲۴ هزار تن تخم مرغ در نیمه نخست امسال در این استان تولید شد.

«محمد مهدی باقری» روز یکشنبه هفدهم مهرماه به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در گفت و گو با ایرنا، افزود: استان مرکزی از جمله استان‌های با ظرفیت بالا در زمینه تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات دام، طیور و آبزیان در کشور است و اکنون ۹۶ واحد با ظرفیت چهار و نیم میلیون قطعه مرغ تخم گذار در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۶۵ واحد از مجموع این واحدها اکنون در استان مرکزی فعال هستند و سالانه ۴۸ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کنند و استان در این زمینه رتبه نهم را در کشور به خود اختصاص داده‌ است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی سرانه مصرف تخم مرغ در استان و کشور را ۱۱ کیلو و ۲۰۰ گرم عنوان کرد و گفت: روزانه ۱۴۰ تن تخم مرغ در استان تولید می شود که ۳۵ درصد این محصولات در استان مصرف و ۶۵ درصد آن به سایر استان‌های کشور ارسال می شود.

باقری ظرفیت اسمی تولید تخم مرغ در ۹۶ واحد مرغداری تخم‌گذار در استان مرکزی را ۷۵ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: ارایه تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش واحدهای مرغداری از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش است.

وی ادامه داد: سوپر غذای تخم مرغ به دلیل داشتن ویتامین‌های A  و E و پروتئین‌های فراوان از جمله مناسب ترین غذاها برای رژیم غذایی مردم و ورزشکاران بوده و از جمله فواید تخم مرغ می توان به سلامت چشم و جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد.

مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: خوراکی با این میزان فواید سالم در رژیم غذایی بسیار کم است و بر اساس یافته‌های جدید استفاده از تخم مرغ به صورت روزانه منعی برای سلامتی مردم جامعه ندارد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *