۱۵۷ میلیارد تومان وام در بخش طیور همدان پرداخت شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های طیور

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت:امسال تاکنون ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات در بخش طیور پرداخت شد که ۱۳۸ میلیارد تومان برای طیور گوشتی و ۱۷ میلیارد تومان برای طیور تخم گذاری ، پرداخت شده است.

علیرضا قراگوزلو معاون امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آبان ماه ۲ هزاو ۶۰۰ تن جوجه ریزی برای تولید مرغ گوشتی کردیم که بیشترین حجم و تعداد در ۱۰ سال گذشته با استثنای شب های عید بوده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ را عرضه و تولید مدیریت می کند، یادآورشد، صنعت مرغداری پویاترین صنعت کشور در تمام افت و خیزها بوده است.

معاون امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: دولت با تمام وجود نهاده ها را تامین کرده است و در بدترین حالت ظرف ۲۰ روز نهاده ها به دست مرغداران می رسد.

قراگوزلو با اشاره به اینکه مشکل تولید مرغ و یا جوجه ریزی نداریم اما در عین حال با کاهش تقاضا و خرید در این حوزه مواجه هستیم، افزود:در استان همدان سالی ۳۰ میلیون جوجه ریزی داریم و به مرغ آرین نژاد نیز تسهیلات ۶ درصدی می دهیم.

وی سرمایه گذاری در مرغداری را با تامین امنیت غذایی مردم مرتبط دانست و یادآورشد : در صورت اجرای طرح کارت پروتئین می توان به استفاده بیشتر مردم از این ماده غذایی که ضامن سلامت قلب و عروق و همچنین کاهش بیماریهای اعصاب است، امیدوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *