کشتار غیر مجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد سلامت مردم را تهدید می کند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تهدید سلامت مردم ناشی از کشتارهای غیر مجاز دام هشدار داد و از مردم خواست از مراکز بین راهی عرضه کشتار غیر مجاز دام خرید نکنند.

به گزارش ایرنا مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه گفت: ۲۰۰ مرکز غیر مجاز کشتار و توزیع غیر مجاز دام در استان شناسایی شده که تهدیدی جدی برای انتقال ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام است.

مختار رجائی فر افزود:  انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق فراورده‌های گوشتی خام دامی صورت می گیرد لذا ضرورت دارد مردم از خرید گوشت‌هایی که برچسب و یا مهر بهداشتی و سلامت سازمان دامپزشکی را ندارند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد که سازمان دامپزشکی به دنبال تعطیلی مراکز عرضه کشتار غیر مجاز دام نیست امام ساماندهی این مراکز را در دستور کار دارد .

وی  از این قصاب‌ها در مراکز کشتار غیر مجاز دام درخواست کرد کشتارهای خود را در کشتارگاه‌های مجاز انجام دهند تا برروی ذبح آنها نظارت شرعی و بهداشتی صورت بگیرد تا مصرف کننده با فراغ بال بهتری از این فراورده های خام استفاده کند.

رجائی فر اظهار داشت : دامپزشکی استان برای خرید و استفاده از فراورده‌های خام دامی هم اطلاع رسانی کرده و هم دوره‌های آموزشی برگزار کرده است و از سویی ضرورت دارد اداراتی همچون فراجا، دستگاه قضا، بهداشت محیط و محیط زیست همکاری خود را با دامپزشکی این استان دو چندان کرده تا بتوان این معضل را در منطقه ساماندهی کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان فرهنگ سازی را از مهمترین عوامل در ساماندهی کشتارگاه‌های غیر مجاز دام ذکر کرد و یادآور شد: صداوسیما می تواند با تولید و پخش برنامه‌ها و تیزرهای مختلف دامپزشکی را در این زمینه یاری دهد.

وی وجود این مراکز را تهدیدی برای سلامت جامعه دانست و اضافه کرد: دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به صورت طبیعی وظیفه خود را انجام می‌دهد اما بقیه دستگاه‌ها باید جدی‌تر همکاری کنند تا این معضل در سطح استان برطرف شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *