کاهش ۷.۸ درصدی جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ خراسان شمالی

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم خراسان شمالی از کاهش ۷.۸ درصدی میزان جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ این استان طی ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا صادق در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهمترین علل کاهش میزان جوجه ریزی، افزایش قیمت نهاده های دامی و جوجه یک روزه بوده است. علاوه بر آن کاهش میزان تقاضا نیز بر کاهش میزان جوجه ریزی به منظور تولید گوشت مرغ تاثیرگذار بوده است.

صادق تصریح کرد: در این استان از یک سو میزان مصرف گوشت مرغ کاهش یافته و از سوی دیگر میزان تولید این محصول نیز کم شده است؛ در نتیجه خلاء موجود پر شده و کمبودی برای تامین گوشت مرغ در سطح عرضه وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی و مشکل مرغداران برای تامین آن، مرغداران استان باید به دنبال افزایش ضریب تبدیل و افزایش بهره وری باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در گذشته نهاده های دامی به صورت یارانه در اختیار تولیدکنندگان قرار می گرفت و ممکن بود تا اندازه ای ریخت و پاش نیز وجود داشته باشد اما در این شرایط مرغداران باید به سمت تغذیه صحیح مرغ ها به منظور افزایش ضریب تولید و افزایش بهره وری پیش روند.

وی تاکید کرد: در این استان یک واحد پرورش مرغ وجود دارد که برنامه افزایش ضریب تولید را در برنامه کاری خود قرار داده و تاکنون اعلام ضرر نیز نکرده است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم خراسان شمالی بیان کرد: در خراسان شمالی ۱۰۸ واحد پرورش مرغ وجود دارد که ۱۰۴ واحد از این تعداد فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *