موانع بهره برداری از بارانداز دام شرق کشور در تربت‌حیدریه برداشته شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: تنها کشتارگاه صنعتی این شهرستان که در حکم بارانداز دام شرق کشور است با برداشته شدن موانع آبان ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

ابوالحسن سیدین روز دوشنبه به مناسبت هفته دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که کشتارگاه دام صنعتی تربت‌حیدریه منطقه‌ای است و به شهرستان‌های اطراف خدمات می‌دهد افزود: ظرفیت کشتار در این واحد صنعتی تا هزار راس دام سبک و ۲۵۰ راس دام سنگین در روز است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۷۵۴ هزار و ۶۷ دُز واکسن دام در مقابل بیمای‌های مشترک دام و انسان مانند تب مالت، شاربن، هاری و دیگر بیماری‌های دامی به صورت رایگان تزریق شد و هزار و ۷۱۸ قلاده سگ در مقابل بیماری هاری واکسینه شدند.

رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: در نیمه نخست امسال ۲ واحد عرضه مواد پروتئینی این شهرستان مهر و موم و ۱۱ پرونده قضایی برای متخلفان بهداشی تشکیل شد.

سیدین در ادامه از کشتار دام سبک به تعداد ۸۶ هزار و ۵۸۰ راس به وزن یک میلیون و ۷۳۱ هزار کیلوگرم خبر داد و افزود: همچنین هزار و ۷۱۸ راس دام سنگین هم به وزن ۳۴۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم در این مدت کشتار شد.

وی میزان کشتار طیور را یک میلیون و ۲۱۷ هزار قطعه مرغ زنده و جوجه‌ریزی را نیز ۲ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۶۰۰ قطعه اعلام کرد.

رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه در ادامه به زیرساخت‌های موجود شبکه دامپزشکی این شهرستان اشاره و اظهار کرد:هم اکنون یک واحد کشتارگاه دام سبک و سنگین سنتی، یک واحد کشتارگاه طیور، ۲ بازار دام، یک مرکز قطعه و بسته‌بندی مرغ، یک مرکز بسته‌بندی تخم مرغ و پنج واحد تولید خوراک دام در این خطه وجود دارد.

سیدین افزود: از مجموع ۱۲۰ واحد مرغداری (مرغ گوشتی) شهرستان تربت حیدریه ۸۵ واحد فعال است.

وی ادامه داد:هم اکنون در تربت‌حیدریه ۱۳ باب داروخانه دامپزشکی، ۱۶ باب کلینیک دامپزشکی، ۱۶ مرکز مایه‌کوبی، یک آزمایشگاه تخصصی و یک باب بیمارستان دامپزشکی فعال است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *