ممنوعیت صادرات انواع مکمل، کنسانتره دام و طیور و خوراک آماده طیور لغو شد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

رفع ممنوعیت صادرات انواع مکمل، کنسانتره دام و طیور و خوراک آماده طیور از سوی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، در راستای اجرای ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری (نامه‌های۲۰/۲/۱۴۰۱ و ۳۰/۵/۱۴۰۱) و مصوبات جلسات مورخ ۲۸/۲/۱۴۰۱ و ۱۱/۳/۱۴۰۱ و ۴/۸/۱۴۰۱ قرارگاه دیپلماسی غذایی وزارت جهاد کشاورزی، صادرات کنسانتره دام و طیور با کد تعرفه ۲۳۰۹۹۰۵۰ مجاز بوده و صادرات سایر کد تعرفه‌های مربوط به انواع مکمل‌ها، کنسانتره دام و طیور و خوراک آماده طیور شامل ۲۳۰۹۹۰۳۹، ۲۳۰۹۹۰۴۰ و ۲۳۰۹۹۰۹۰ مطابق شیوه‌نامه داخلی این وزارت، پس از تعیین ماهیت و صدور گواهی بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی کشور، با تایید سیستمی در سامانه EPL گمرک به صورت مجاز مشروع خواهد بود.
این ابلاغ با هدف توسعه پایدار بازارهای صادراتی با استفاده از ظرفیت بالقوه کارخانه‌های خوراک دام و طیور کشور صادر و به رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ارسال شده است.
گفتنی است؛ این ابلاغیه به گمرکات اجرایی کشور نیز ارسال شده، همچنین قرار است اقدامات لازم در این زمینه انجام گرفته و گزارش روند اجرای آن به صورت هفتگی به مراجع ذی‌ربط گزارش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *