معاون استاندار یزد: مرغ‌داران در تزریق واکسیناسیون طیور، سهل‌انگاری نکنند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه وظیفه اصلی تامین غذایی مردم به جهاد کشاورزی محول شده است گفت: هرگونه سهل انگاری و عادی انگاری نسبت به واکسیناسیون باعث بروز این بیماری شده و کنترل آن‌ را بسیار سخت خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ علی اکبر عزیزی در نشست ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان توجه به سلامت مردم به ویژه سلامت غذایی را حائز اهمیت دانست و گفت: امروزه ضرورت همکاری و هماهنگی بین دستگاه های مختلف برای ارائه شیوه مدیریتی درست و جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و بر این اساس اگر این همراهی و هماهنگی وجود نداشته باشد میتواند خسارات غیرقابل جبرانی را برای کشور و استان رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: نباید به علت برخی ناهماهنگی ها در بحث واکسیناسیون طیور به ویژه مرغ تخم گذار سهل انگاری اتفاق بیفتد چرا که میتواند تهدیدی برای صنعت طیور استان و در نهایت برای امنیت غذایی باشد.

عزیزی با بیان اینکه با توجه به سیکل پرورش مرغ تخم گذار اگر دچار خسارت شویم خسارت جبران این موضوع کار آسانی نخواهد بود از مرغداران خواست واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند و در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خط قرمز دولت سیزدهم را سلامت و جان مردم برشمرد و گفت: در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد و جان مردم مهمترین و باارزش ترین موضوع برای ماست.

ساماندهی واحدهای سنتی پرورش مرغ فاقد مجوز، اطلاع رسانی و آموزش به موقع با استفاده از ظرفیت رسانه ملی ، سایر رسانه ها، پایگاه‌های بسیج و تشکل‌های مردمی و آگاه‌سازی مردم در کنترل بیماری از دیگر مباحث این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *