فعالیت مرغداری‌های خراسان جنوبی تحت نظارت است

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: عملکرد مرغداری‌های استان از جوجه‌ریزی تا زمان تحویل مرغ به کشتارگاه‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی و حوزه‌های متولی تحت نظارت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: یکی از مصوبات کمیته تخصصی ذیل کارگروه تنظیم بازار، تعریف ساز و کار برای تولید و عرضه مرغ است و  براساس این ساز و کار، فعالیت مرغداری‌ها از جوجه‌ریزی تا زمان تحویل مرغ به کشتارگاه‌ها به‌طور کامل رصد می‌شود.

وی به سیاست‌های دولت در اصلاح قیمت چهار قلم کالای اساسی اشاره کرد و گفت: مرغ از جمله این کالاهای اساسی است لذا نحوه تولید، کشتار و توزیع آن تحت کنترل دستگاه‌های متولی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دامپزشکی، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی، وظیفه نظارت بر روند تولید و عرضه مرغ را برعهده دارند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ جلسه کارگروه و کمیته تخصصی ذیل کارگروه تنظیم بازار استان برگزار شده که نقش موثری در کنترل بازار داشته است.

اشرفی با اشاره به رتبه خوب استان در تولید مرغ و تخم مرغ گفت: با توجه به کشش بازار استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، مرغ مازاد خراسان جنوبی به این ۲ استان ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبود واحدهای کشتارگاهی و بسته‌بندی از مهمترین مشکلات صنعت مرغ استان است که نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *