عرضه گوشت مرغ با قیمت مصوب ۶۳ هزار تومان در بازار

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های طیور خبر های عمومی مهم ترین خبر ها

دولت سیزدهم به منظور حمایت و جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان نرخ جدید هر کیلوگرم مرغ زنده را ۴۴ هزار تومان و گوشت مرغ را کیلویی ۶۳ هزار تومان تعیین کرد، این در حالی است که این محصول در بازار با قیمت مصوب و یا کمتر از آن به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه هفته گذشته «محسن شیراوند» معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به دلیل افزایش هزینه‌های تولید مرغ و جهت استمرار تولید، قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان ۶۳ هزار تومان اعلام کرد در حالی که پیش از این قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه گرم در بازار ۶۱ هزار و ۹۹۰ تومان تا ۶۳ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد و شرایط بازار نشانگر وفور گوشت مرغ در بازار است و هیچ کمبودی دیده نمی‌شود.

البته برخی فروشندگان، گوشت مرغ را با نشان‌های ثمین و زربال و غیره با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند که طبق گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هرگونه عرضه گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب گران‌فروشی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

بر اساس آمارهای موجود سالانه حدود ۲٫۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که طی ماه‌های اخیر تولید به میزان کافی صورت گرفته و کاهشی در این بخش نداشته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *