صادرات مرغ و تخم مرغ به کویت آزاد شد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های طیور مهم ترین خبر ها

رئیس سازمان دامپزشکی از آزادسازی صادرات مرغ و تخم مرغ به کویت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید محمد آقامیری در ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته با بیان اینکه اخیرا تمام کشورهای همسایه ما درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند، گفت: کشورهایی دیگر مانند انگلیس هم درگیر این بیماری هستند؛ به طوری که که بیش از ۵۰ درصد مزارع مرغداری آنها درگیر شده و آنها مجبور شده‌اند مرغ ،تخم مرغ و محصولات طیوری را وارد کنند.

وی ادامه داد:  خوشبختانه ستاد ملی آنفولانزا از سه چهار ماه گذشته در سطح سازمان، استانها و شهرستانها رصد و پایش را انجام داده‌اند و تا به این لحظه هیچ گونه درگیری مرغداری‌ها با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است. در همین راستا کشورهایی که نیاز به محصولات طیوری دارند واردات این  نوع محصولات به کشورشان را  آزاد کرده‌اند.‌کویت نیز اولین کشوری است که واردات محصولات طیور ایرانی را به کشورش آزاد کرده است.

آقامیری تصریح کرد: در حال حاضر صادرات مرغ، تخم مرغ و جوجه به کویت آزاد شده است. سازمان دامپزشکی کویت به صراحت در نامه‌ای  به گمرک کویت اعلام کرده که با توجه به اینکه  کشور جمهوری اسلامی عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است مجاز است محصولات طیوری را وارد کند.

رئیس سازمان دامپزشکی در ادامه گفت: وقتی درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می شویم ممنوعیت صادرات ایجاد می شود. اما از آنجایی که رصد پایش با قدرت و شدت انجام شده و حتی در تابستان که فصل این بیماری نیست نیز این رصد صورت گرفته خوشبختانه درگیری صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت : ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن میزان تولید مرغ و بیش از ۳ میلیون تن نیز ظرفیت تولید داریم. متوسط مصرف کشور هم حدود ۳۰کیلوگرم است. اخیرا بعد از ۶ سال صادرات محصولات طیوری به عراق آزاد شده است. همچنین به ۷۴ کشور دنیا به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردیم که حاضریم در همه حوزه های دامپزشکی با آنها همکاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *