دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد درباره شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هشدار داد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد درباره شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور با شروع فصل سرما در این استان هشدار داد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه به ایرنا گفت: یکی از چالش‌های فصل سرما شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و در این وضعیت به بهره برداران طیور، عشایر و روستاییان و شهرنشینان توصیه می‌شود که هر گونه تلفات ناگهانی در طیور بومی، صنعتی و وحشی را به مراکز دامپزشکی در شهرستان‌های استان گزارش کنند.

مختار رجایی فر افزود: بعد از دریافت گزارش های مبنی بر تلفات طیور ،کارشناسان دامپزشکی استان به منطقه اعزام شده و کار نمونه گیری و پایش را انجام می دهند و اگر این موضوع تایید شود، کار معدوم سازی طیور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: انتقال این بیماری توسط پرندگان مهاجر که در حال کوچ از مناطق قطب شمال هستند صورت می‌گیرد . کشور ایران به علت قرار گرفتن در مسیر کوچ این گونه پرندگان در خطر شیوع این بیماری قرار دارد.

رجایی تاکید کرد که نمی‌توان توصیه کرد که جلوی این بیماری را گرفت بلکه درخواست می‌شود که هر گونه تلفات ناگهانی و غیرعادی طیور و پرندگان را به سازمان دامپزشکی اعلام کنند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پرورش دهندگان طیور، کشاورزان و مردم درخواست کرد گزارش های خود را با شماره تماس شبانه روزی ۱۵۱۲ با این سازمان در جریان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *