حدود ۳.۵ میلیون دُز واکسن دام در قزوین تزریق شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: سه میلیون و ۴۵۳ هزار و ۳۴۴ دُز واکسن طی نیمه نخست امسال با هدف پیشگیری از بیماری به دام های سبک و سنگین استان تزریق شد.

مهدی جلوخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: یک میلیون و هفت هزار و ۱۵۹ دُز از این مقدار مربوط به واکسن آبله گوسفند و بز بوده است.

وی اظهار داشت: ۱۲۳ هزار و ۸۷۲ دُز نیز مربوط به بروسلوز دام سبک و ۵۳ هزار و ۵۱۹ مورد نیز مربوط به بروسلوز گاو و گوساله بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: ۸۵۴ هزار و ۷۵۰ دُز از این واکسن ها نیز مربوط به تب برفکی دام سبک ۲۰۹ هزار و ۳۰۵ دُز نیز به تب برفکی دام سنگین اختصاص داشته است.

وی اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۵۹۵ دُز واکسن نیز طی این مدت علیه بیماری شاربن به دام های استان قزوین تزریق شده است.

این مسوول گفت: یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۷ دُز واکسن نیز طی این مدت علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به دام های استان قزوین ترزیق شده و میزان واکسن علیه بیماری لمپی اسکن نیز پنج هزار و ۶۹۶ دُز بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهار داشت: واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری ها از سوی دامپزشکی نقش مهم و حیاتی در پیشگیری از بیماری در دامداری های صنعتی و سنتی داشته و برای حفظ امنیت غذایی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *