تولید غذای سالم، بهداشتی و باکیفیت ماموریت وزارت جهاد کشاورزی

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

وزیر جهاد کشاورزی تولید محصولات کشاورزی سالم، بهداشتی و باکیفیت را از ماموریت‌های این وزارتخانه اعلام کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» در جلسه شورای معاونین با تاکید بر اهمیت تولید محصولات کشاورزی سالم و بهداشتی گفت: تولید غذای سالم، بهداشتی و باکیفیت را از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های دستگاه‌های درگیر با سلامت غذا از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، سازمان حفظ نباتات و سازمان دامپزشکی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اهمیت سلامت غذا به قدری است که در اکثر قوانین بالادستی نظام از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش سلامت، قانون برنامه ششم توسعه و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی مصوب ۱۳۸۹ مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی با تولید مواد غذایی مورد نیاز مردم شامل محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان مهم‌ترین تامین کننده غذای کشور است، در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع و تاکید ریاست جمهور مبنی بر تولید غذای سالم، باکیفیت، ارزان و با منشأ داخلی، دفتری تحت عنوان سلامت غذا در سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی ایجاد و مشغول به فعالیت است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه تولید غذای سالم هویت و اعتبار کشاورزان ایرانی است، گفت: معتقدیم تولید محصولات کشاورزی باید منطبق بر استانداردهای بهداشتی روز دنیا باشد، به همین دلیل حذف سموم، آفتکش‌ها، آفات و کودهای غیراستاندارد در دستور کار دفتر سلامت غذای سازمان حفظ نباتات قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سلامت محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره با شناسنامه‌دار شدن محصول کشاورزی و ارائه گواهی سلامت از جمله دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در یک سال گذشته بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *