تولید سالانه ۳۰۰۰ تن گوشت مرغ در اسدآباد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از تولید سالانه ۳۰۰۰ تن گوشت مرغ توسط مرغداری‌های صنعتی این شهرستان خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرغداری‌های صنعتی شهرستان از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته‌اند که با این میزان جوجه‌ریزی طی مدت فوق ۱۸۰۰ تن گوشت مرغ تولید شده است.

وی با بیان اینکه مرغ تولید شده شهرستان به دلیل ممنوعیت به خارج از استان ارسال نمی‌شود، افزود: مرغ تولید شده برای مصرف شهرستان و استان بوده و در صورت درخواست، گوشت مرغ مورد نیاز سایر شهرستان‌های استان هم تامین می‌شود.

مرادی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای ۲۹ واحد تولید مرغ گوشتی بوده که از این تعداد، ۱۹ واحد فعال و ۱۰ واحد غیرفعال است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرغ تولید شده مرغداری‌های صنعتی اسدآباد در شهرستان‌های ملایر، تویسرکان و همدان کشتار می‌شود، خاطر نشان کرد: شهرستان اسدآباد دارای یک واحد کشتارگاه صنعتی بوده که این طرح ۱۴ ساله هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

مرادی  بیان کرد: طرح راکد ۱۴ ساله کشتارگاه صنعتی طیور اسدآباد برای راه‌اندازی و احیاء با پیگیری‌های صورت گرفته شهرستان و سازمان جهادکشاورزی استان به اتحادیه مرغداران گوشتی استان واگذار شده تا با مشارکت اتحادیه شرکت‌های تعاونی و صندوق توسعه کشاورزی استان‌ نسبت به تکمیل و راه اندازی آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: این طرح در سال ۸۷ مجوز احداث آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اخذ و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی به علت بدهی به بانک متوقف و به صورت نیمه تکمیل تعطیل شد.

مرادی مشکلات ورثه، سرمایه در گردش و مشکلات شخصی را از جمله مشکلات واحدهای غیرفعال تولید مرغ گوشتی شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان ضمن تولید ۴۰۰۰قطعه مرغ کشتار و بسته‌بندی شده صنعتی برای ۱۰۰ نفر از جوانان شهرستان اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *