تزریق واکسن آنفلوآنزا در واحدهای مرغداری چهارمحال و بختیاری

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در فصول سرما احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد، گفت: خوشبختانه واحدهای مرغداری استان در حال تزریق واکسن آنفلوآنزا به منظور پیشگیری از این بیماری هستند.

محمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واکسن آنفلوآنزا برای چهار واحد مرغ مادر گوشتی و شش واحد مرغ تخم‌گذار طبق برنامه در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: واکسن در حد قابل توجه از بیماری‌هایی همچون آنفلوآنزا پیشگیری می‌کند که خوشبختانه واحدهای مرغداری برای پیشگیری از بیماری تزریق واکسن را در دستور کار خود قرار داده‌ و این موضوع در حال انجام است.

اسدی با اشاره به ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان، تصریح کرد: با همکاری اداره‌کل محیط زیست استان، ستادهای آنفلوانزا تشکیل و اقدامات بررسی و مراقبت فعال به صورت مداوم از تالاب‌ها در حال انجام است.

به گفته وی، تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: لازم است بهره‌برداران با مشاهده هرگونه علائم در وحوش، طیور بومی و طیور صنعتی این مساله را به نزدیک‌ترین تشکیلات شبکه دامپزشکی و بخش‌های غیر دولتی یا از طریق شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *