بیش از ۱۷۳ میلیون دز واکسن در مرغداری‌های قزوین تزریق شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: ۱۷۳ میلیون و ۷۹۲ هزار دز واکسن علیه انواع بیماری‌ها در نیمه نخست سال جاری از سوی دامپزشکان به طیور مرغداری‌های استان تزریق شد.

دکتر مهدی جلوخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: تزریق این واکسن ها برای تامین سلامت طیور و پیشگیری از بروز بیماری در مرغداری ها و همچنین تامین امنیت غذایی جامعه بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون انجام شده برای مقابله با انواع بیماری های طیور در مرغداری های استان قزوین طی چندین مرحله تزریق شده اند.

این مسوول گفت: در نیمه نخست امسال همچنین ۶ میلیون و ۷۲ هزار دز واکسن علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های استان قزوین تزریق شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: علاوه بر واکسیناسیون یاد شده، در همین مدت ۹۶۴ هزار دز واکسن علیه بیماری آنگارا و ۷۴۰ هزار دز واکسن نیز علیه بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی استان قزوین تزریق شده است.

این مسوول گفت: برای تشخیص بیماری های طیور در نیمه نخست امسال ۲۳ هزار و ۹۷۶ فقره آزمایش نیز از سوی دامپزشکان اداره کل دامپزشکی قزوین در مرغداری های استان به انجام رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *