افزایش قیمت مرغ به دنبال تقاضای زیاد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر افزایش قیمت مرغ در بازار متاثر از افزایش تقاضا و جوجه‌ریزی در یک ماه اخیر است. البته طی ۲ هفته آینده قیمت مرغ به قیمت مصوب خواهد رسید.

محمدمهدی یعقوب زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نوسانات قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: طی سال جاری ۹۵ هزار و ۴۶۹ تن مرغ در استان تولید شده که برای این میزان تولید ۶۲ میلیون و ۲۵۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.

وی افزود: پس از اجرای اصلاح نظام یارانه‌ها کاهش جوجه‌ریزی ناشی از کاهش مصرف مرغ و افزایش ذخیره مرغ صورت گرفت اما در حال حاضر به دلیل افزایش مصرف مرغ، میزان جوجه‌ریزی افزایش داشته است. در مهر امسال هم میزان جوجه‌ریزی در استان نسبت به ماه گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

ظرفیت خالی تولید مرغ در استان ۲ میلیون قطعه است

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به تولید بیش از ۵۰۰ تن مرغ طی ۲ ماه آینده اشاره و عنوان کرد: ظرفیت خالی تولید مرغ در استان ۲ میلیون قطعه است که تا پایان سال این ظرفیت کامل خواهد شد. در مهر سال جاری روزانه بین ۴۷۰ تا ۵۰۰ تن تولید گوشت و توزیع مرغ گرم انجام شده است.

یعقوب‌زاده با بیان اینکه ذخیره بیش از ۴۰۰۰ مرغ منجمد در ماه‌های گذشته ضمن ایجاد نقدینگی، هزینه مرغداران را تا پنج برابر افزایش داده بود، بیان کرد: از اردیبهشت امسال در پی اصلاح نظام یارانه‌ها افزایش ناگهانی قیمت مرغ در بازار و افزایش ذخیره مرغ مازاد در مراکز عمده را شاهد بوده‌ایم که تا شهریور ماه این میزان ذخیره به مصرف رسید. در حال حاضر ذخیره مرغ کاهش یافته و میزان مصرف مرغ باید با تولید مازاد مرغ جبران شود.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته مدیریت جهاد کشاورزی برای کنترل نوسانات قیمت مرغ در بازار خاطرنشان کرد: در این راستا اصلاح زنجیره‌های تولید با حضور بخش زنجیره تولید مرغ و تامین مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای بخش طیور توسط بانک کشاورزی برای جبران چرخش مالی مرغداران در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *