استاندار خراسان رضوی بر ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌ها در تولیدات کشاورزی تاکید کرد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر در کشور به دلیل خشکسالی با کاهش تولیدات کشاورزی مواجه شده‌ایم، بر ضرورت جبران عقب‌ماندگی در زمینه تولیدات کشاورزی تأکید کرد.

یعقوبعلی نظری دوشنبه ۲۳ آبان ماه در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، دام، طیور، صنایع و شیلات در سبزوار در جمع تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: در حوزه‌های زیرساخت، انرژی، تولیدات صنعتی و کشاورزی در کشور دچار عقب‌ماندگی هستیم و به این ترتیب با مسائل و مشکلاتی مواجه هستیم؛ لذا باید آستین‌ها را بالا زد و شیب منحنی رشد منفی را تغییر داد.

استاندار خراسان رضوی گفت: میزان فعلی تولیدات کشاورزی و کاهش آن به هر دلیلی قابل قبول نیست زیرا کشاورزی محور استقلال کشور است.

وی با بیان اینکه در زمینه امنیت و استقلال بخش کشاورزی کشور دچار کاهلی شده است، گفت: نباید به بهانه خشک‌سالی‌ به بخش کشاورزی بی‌توجهی شود بلکه باید با نگاه دانش‌بنیان به حوزه کشاورزی زمینه ورود نوآوری در فرآوری محصولات کشاورزی را فراهم آوریم.

استاندار خراسان رضوی امروز در سفر به شهرستان سبزوار علاوه بر نشست با تولیدکنندگان بخش کشاورزی، در آیین گشایش دومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته که با حضور تولیدکنندگان ابن بخش از نقاط مختلف کشور در سبزوار برپا شده، شرکت کرد.

در این مراسم که امروز برگزار شد، علی‌اصغر امانیان، مدیر جهاد کشاورزی سبزوار، گفت: دومین نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی، دام، طیور، صنایع و شیلات با حضور ۷۰ شرکت و بیش از ۱۷۰ غرفه در شهرستان سبزوار گشایش یافت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه دایر است، تصریح کرد: شرکت‌های مرتبط با صنایع، ادوات، ماشین‌آلات کشاورزی، کارخانجات خوراک دام، شیلات و آب در این نمایشگاه حضور دارند.

امانیان از حضور استان‌های اراک، همدان، ارومیه، کرمان، سمنان، مشهد، تهران و خوزستان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ۱۰ شرکت بازرگانی در خصوص صادرات پسته که ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان دارند در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را ارتباط مستقیم کشاورزان با تکنولوژی‌های نوین اعلام کرد و افزود: در تلاشیم چنین نمایشگاه‌هایی با توجه به ظرفیت‌های کلان در حوزه صنایع و اقتصاد به صورت سالانه در سبزوار برگزار شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار یادآور شد؛ طی روزهای آینده نمایندگان بازرگانی پسته کشور فرانسه، نماینده پارلمانی اتاق بازرگانی ایران و قطر، نمایندگان کشور ترکیه در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی گفت: شهرستان سبزوار ظرفیت برپایی این‌گونه نمایشگاه‌های تخصصی را در سایر استان‌ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *