ارائه مجوز برای ۳ کارخانه تولید افزودنی‌های خوراک دام و طیور

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر چندین شرکت در سطح استان برای تولید افزودنی‌های خوراک دام و طیور و آبزیان پیگیری‌های لازم را برای اخذ پروانه‌ها انجام داده‌اند که تاکنون برای سه کارخانه مجوزهای لازم برای تولید این محصولات صادر شده است.

 مریم صباغ زاده، امروز یکشنبه ۲۴ مهر به رسانه‌های گروهی گفت: استان خراسان جنوبی دارای معادن غنی مواد معدنی و بنتونیت بوده و با عنایت به این توان بالقوه و صادرات برخی افزودنی‌های خوراک دام و طیور و آبزیان، در صورت تولید این محصولات در استان علاوه بر این که بر اقتصاد استان تأثیر مثبتی خواهد گذاشت، نقش بسزایی نیز در راستای بهبود  اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تولید این مواد باید زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور و با دریافت مجوزها و پروانه‌های لازم صورت پذیرد، افزود: تولید این محصولات با نمونه گیری‌های دوره‌ای و PMS  از نظر فلزات سنگین و آلودگی‌های میکروبی رصد می‌شوند.

رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: تولید و عرضه این محصولات بدون اخذ مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی کشور عرضه خارج از چرخه محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

وی یادآور شد: از تمامی شرکت‌های تولیدی مواد معدنی در سطح استان که توان تولید محصولات قابل استفاده در خوراک دام، طیور و آبزیان را دارند درخواست می‌شود در صورت داشتن توان و تمایل تولید این محصولات به اداره کل دامپزشکی استان مراجعه و با دریافت مجوزهای لازم اقدام به تولید این محصولات کنند.

رئیس اداره دارو و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر چندین شرکت در سطح استان برای تولید افزودنی‌های خوراک دام و طیور و آبزیان پیگیری‌های لازم را برای اخذ پروانه‌ها انجام داده‌اند که تاکنون برای سه کارخانه مجوزهای لازم برای تولید این محصولات صادر شده و میزان تولید سالیانه به ۲۲ هزار تن در سال رسیده است، یادآور شد: اکنون سه کارخانه دیگر در مراحل پایانی صدور پروانه قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *