اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام در ۷۱ روستای زنجان آغاز شد

جدیدترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام در ۷۱ روستای محروم و صعب العبور این استان از امروز / چهارشنبه / آغاز شد.

 محمدباقرحاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح که به مدت ۲ روز اجرا خواهد شد، ۱۳ نوع خدمت به دامداران مناطق روستایی تحت پوشش ارایه می‌شود.

وی یادآورشد: این طرح با همکاری استانداری، سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل امور عشایری در استان زنجان با فعالیت ۲۵۰ نفر روز اجرا و تمام خدمات پیش بینی شده، به صورت رایگان ارایه خواهد شد.

حاج کاظمی با درخواست از دامداران برای همکاری با مراجعه کنندگان برای اجرای به موقع و تحقق اهداف این طرح اظهار داشت: مبارزه با بیماری های مشترک دام و انسان و پیشگیری از شیوع بیمارهای اختصاصی دامها از اهداف مهم این طرح است.

وی سم پاشی و ضدعفونی جایگاه دام‌ها، واکسیناسیون دام و طیور، ویزیت و درمان دام و طیور، ارائه دارو و سموم رایگان، آموزش پیشگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و کشاورزی تخصصی در مناطق روستایی تحت پوشش را ازجمله خدمات پیش بینی شده در این طرح عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *